Design

Good design is good business. Design communiceert, interacteert, inspireert en converteert. We geven je onderscheidend vermogen een smoel, van logo en kleurenpalet tot typografie en beeldtaal.

Het is meer dan een huisstijl; we verwoorden je boodschap en vertalen dit naar campagnes en content. Wij laten jou er op je best uitzien, van je branding tot en met de middelen die je inzet om je klant te verleiden.

Merkidentiteit

De merkidentiteit of brand identity is de smoel van je merk. Onze designers en copywriters vertalen de gekozen positionering in een uniek verhaal in woord en beeld.

Visuele identiteit
De visuele identiteit bestaat uit het logo en/of beeldmerk, typografie, kleuren, grid, vormtaal en patronen die tezamen het gezicht van je merk vormen.

Design system
Onze designers ontwikkelen een geïntegreerd visueel geheel, een systeem dat zorgt voor herkenbaarheid en vertrouwen. Het hele systeem, de lettertypes, kleuren etc. wordt vastgelegd in een (online) brand manual voor een consistente toepassing in alle merkuitingen.

Design - meisje houdt poster met visuele identiteit omhoog

Verbale identiteit (messaging)

De verbale identiteit – of messaging – is het copy design van je merk, dus de taal, de woordkeus, tone of voice en manier van spreken die matcht met je doelgroep. Net als de visuele identiteit maakt de verbale identiteit het merk eigen en herkenbaar.

Naamgeving (brand naming)
De uitdaging van naamgeving trajecten is dat er geen hard-and-fast manier is (afgezien van een aantal common sense dingen, zoals: niet aanstootgevend en niet gejat). Namen brengen een directe betekenis en context over op de gebruiker of klant en/of roepen een gevoel of beeld op als metafoor voor de ervaring van de klant met een merk, product of in jullie geval een locatie. Na de research fase ontwikkelen we opties. We streven er doorgaans naar om te beginnen met een zo uitgebreid mogelijke lijst en dat terug te brengen tot een top-twintig. Van die top-twintig bekijken we de haalbaarheid en eventueel rode vlaggen via Google. Aan het einde van dit proces komen we weer bij elkaar en presenteren we shortlist van vijf opties, hoe we ze hebben ontwikkeld, wat we denken dat ze betekenen, zeggen en doen en waarom we er achter staan. Indien gewenst doen we hetzelfde nog een keer voor een panel van stakeholders. Hierna volgt de definitieve keuze.

Tone of voice
De rol van taal wordt nog wel eens onderschat in branding, maar zeker niet door ons! Taal verklaart en verbindt; een unieke tone of voice maakt dat je merk connect met de relevante doelgroepen. Net als een logo maakt de tone of voice het merk eigen en herkenbaar.

Copywriting
“Laat de stagiair maar een stukkie schrijven.” Hmm… Iedereen kan schrijven, maar niet iedereen is een copywriter. Advertenties, slogans, pay-offs: allemaal copy. Het ‘Over ons’ gedeelte op je website, een bericht op sociale media, de nieuwsbrief aan je klanten – copy, copy en copy. Ongeacht het medium vertelt copy het verhaal in de toon die past bij je doelgroep. Gedenkwaardig, uitnodigend en raak.

Beeldtaal / beeldconcept

Beeld is vaak het eerste en soms het enige middel om iemands aandacht te vangen. Daarom zijn beeldtaal en beeldconcept een vast element in onze branding trajecten. Gelukkig zijn onze designers beelddenkers en brengen ze met fotografie, film of illustraties de identiteit van je merk tot leven. We werken hierin nauw samen met fotografen, filmers, illustrators en animatiestudio’s.

Online design

Onze strategen en designers werken hand-in-hand om je merkidentiteit te vertalen in een digitale strategie (social media, SEO, SEA) en website design. Het doel is om je merk online zo zichtbaar mogelijk te maken en je boodschap op een zo aantrekkelijk en effectief mogelijke manier bij de juiste doelgroepen te krijgen.

Website design
Tijdens een workshop bepalen we samen met jou wat de precieze doelstelling en ideale user experience (UX) van je website is. Een UX designer tekent vervolgens een gerichte structuur uit. Vervolgens brengen we dit met alle elementen van de merkidentiteit samen tot een ontwerp voor de nieuwe website.

Branded spaces

Je merk uitdragen doe je niet alleen buiten, maar ook binnen. Als je op kantoor komt stap je als het ware je merk binnen. Onze brand designers creëren een beleving die uniek is en je onderdompelt in de gewenste sfeer. Denk hierbij aan de inrichting van je kantoor maar ook aan de signing op en naar je locatie.