Icoon van een pijl terug.

rtrn to overview

TNO

BRANDING

Ventileren zo gedaan.

Ventileren. Luchtig onderwerp zou je denken. Nou, nee. Mede door corona is er weer veel over te doen. Daarom klopte het Ministerie van VWS aan bij TNO en TNO bij ons. Om gebruikers bewust te maken hoe zij zelf een ruimte aangenamer én gezonder kunnen maken, vraagt dit niet alleen om feitelijke informatie, maar ook praktische acties. Want, ventilerenzogedaan.nl.

Pressure cooker

De uitdaging was om een set aan middelen te ontwikkelen om gebouweigenaren en -beheerders attent te maken op het belang van ventileren. En dat binnen een week. Eerst bedachten we een campagnenaam met een positieve boodschap en activerende functie. Simpel, wervend en effectief. Dat waren tevens de uitgangspunten voor de vormgeving. Gelukkig mochten we buiten de vaste lijntjes van overheidscampagnes kleuren en hadden we meer vrijheid in de keuzes die we konden maken in de look en feel. De blauwtinten, animaties en iconen helpen om de boodschap zo helder mogelijk over te brengen naar een nationaal publiek. 

Online

Dit resulteerde in een informatieve website, waar men naast vijf tips ook een ventilatiekaart kunnen samenstellen en downloaden specifiek voor hun situatie. Zodat gebruikers van publieke ruimten snel geïnformeerd kunnen worden over ventilatie mogelijkheden en benodigde acties. Praktisch en zo gedaan.  

Kunnen we jou helpen met je merk?

Pijl
Neem contact op

Bekijk ook deze cases