Een professionele, frisse wind
Startup Weekend is onderdeel van Techstars. Daarom waren er een aantal vooraf bepaalde kaders waarbinnen wij mochten gaan kleuren. Zo waren de kleuren, de typografie en het logo vooraf bepaald. Maar, dat stopte ons niet van het maken van deze unieke en passende branding.
Grid als basis van het design
Iedere startup begint in de basis met een idee, een schets of een tekening. Uit de losse pols, compleet doordacht of nog niet eens noemenswaardig. Op de achterkant van een bierviltje, op een flipover of als volledige Ikea-instructie. Allemaal bedacht vanuit een intrinsieke drive om met het idee iets nieuws, beter of tofs te doen. Het grid representeert deze beginnen: Het papier waar ideeën tot leven komen. Binnen of buiten de lijntjes.
Merkidentiteit
Startup Weekend is meer dan alleen een evenement of een weekend, wat elk vorig deelnemer kan beamen. Het is een plek waar nieuwe skills worden geleerd, vriendschappen worden geboren, herinneringen worden gemaakt en geweldige ideeën worden bedacht. Een community die eigenzinnig, wendbaar en creatief is.