Branding Veiligheidsregio

Geen alledaagse case, maar wel een hele toffe! Iedereen kent de Brandweer. Hup Rood! Maar bijna niemand weet dat zij één organisatie vormen met de Veiligheidsregio. Hup Groen! En ook niet dat ze samenwerken  – met elkaar en met andere partners – aan de veiligheid in een gebied, in dit geval de regio Groningen. Dus kregen wij de vraag om kamp Rood en Groen voor eens en altijd met elkaar te verenigen. Niet tot kamp Bruin, maar door een rebranding te doen van één organisatie met twee merken. Hoe? Nou zo 😊

Er gaat niets boven de veiligheid van Groningen

Nederland heeft 25 Veiligheidsregio’s. Maar er is maar één Veiligheidsregio Groningen. Veiligheidsregio Groningen is de regio, is Groningen. Dit unieke gegeven was voor ons de basis voor de merkidentiteit. En of je nou Groen of Rood bent, je bent allemaal Gronings. En in Groningen zijn we samen verantwoordelijk voor de veiligheid in onze regio, met elkaar en voor elkaar. Want onze veiligheid is van iedereen.

Veiligheid is mensenwerk

Veiligheid is perceptie, is een gevoel. Daarom zijn ze bij Veiligheidsregio Groningen oprecht geïnteresseerd in wat mensen drijft in wat ze nodig hebben om te navigeren in het gebied met haar specifieke risico’s. En niet alleen bij een ramp of crisis, maar juist ook om ze te voorkomen. Met oefening en voorbereiding en met advies en preventie. Dat zien we terug in de vormtaal met ronde vormen die elkaar raken, die symboliseren dat we allemaal onderdeel zijn van de regio, van ónze Veiligheidsregio.

Dit wil jij toch ook?

Pijl
Neem contact op