Door
Jacobien

Lief dagboek

Op 1 januari nam ik de sprong in het diepe. Nadat ik in 2019 besloten had om met mijn fysieke conceptstore in Groningen te stoppen, wilde ik weer graag ergens aan de slag. Mooie dingen doen, samenwerken en leren van collega’s en een betere balans tussen werk en privé. Lang leve het netwerk, want zo kwam ik in contact met Erik van RTRN. Een paar weken later was het rond: in 2020 ben ik aan de slag gegaan bij RTRN.

Watertrappelen

Dus toen sprong ik. In een voor mij relatief nieuw werkveld. Een niet bestaande functie me eigen maken. Als client services manager fungeer ik als schakel tussen het creatief bureau en onze klanten. Maar dan moet ik wel eerst het bureau leren kennen. Haar klanten leren kennen. De eerste weken zijn een rollercoaster van brainstormsessies, klantgesprekken, presentaties bijwonen en me wegwijs maken in de werkwijze. En ja, dat is spannend. Dat voelt soms als watertrappelen. 


Cappuccino dan maar?

Kopjes koffie drinken, veel koffie drinken. Ik hoef het wiel niet opnieuw uit te vinden, maar vooral de functie me eigen te maken. Wat speelt er buiten de deur, waar ligt de behoefte en wat kan ik leren van mensen uit mijn netwerk. Dus dank, aan een ieder die tijd voor mij heeft vrijgemaakt. Ik ben blij te merken dat mensen graag over hun werk en bedrijf vertellen. Met veel enthousiasme. En het gras is niet altijd groener, ook anderen ervaren struggles.


Terug naar de basis

Wat erg fijn is, is dat RTRN hele heldere waarden heeft. Commitment, daag ons uit, vertrouwen. Het hele manifest lees je hier. Juist deze eerlijkheid en transparantie spreekt mij aan en helpt mij mijn draai vinden. Ook fijn voor (toekomstige) klanten. Laten we vooral dingen niet moeilijker maken dan nodig is. Dus van watertrappelen ga ik vanzelf weer zwemmen. 


Heb je tips voor me? Of misschien kan ik jou al wel helpen met een vraag. Neem gerust contact met me op via jacobien@rtrn.nl of 050- 211 09 06.

24 oktober 2019

Marketing is empathie

Lees volgend artikel