Icoon van een pijl terug.

Op volle kracht vooruit

Nou, van watertrappelen (lees hierover in m'n eerste blog) werd het ineens de discipline openwaterzwemmen op de Olympische Spelen. Althans, zo voelde het een aantal weken geleden. Want toen werd ook Nederland getroffen door Corona. Terwijl ik nog op de piste in Frankrijk stond, wist ik dat we de maandag erop allemaal thuis zouden gaan werken. Dus de rit terug naar Nederland werd gecombineerd met het ophalen van een bureaustoel en de iMac.

Under pressure
En natuurlijk sloeg ook bij ons even de onzekerheid toe. Kunnen de branding trajecten door blijven gaan? Wat gebeurt er met de campagne voor deze klant? En laten we de zoektocht naar een nieuw kantoorpand maar even on hold zetten. Gelukkig duurde dit moment maar kort.

We zijn nu acht weken verder en bizar genoeg was het een enorm drukke periode. We lanceerden binnen een weekend met de Veiligheidsregio Groningen de campagne #stopcorona. Tegelijkertijd kwam de vraag van De Smaak van het Noorden om te helpen met de branding en website van hun nieuwe concept Sascha Serveert. Het geeft enorm veel energie om te zien hoe iedereen zijn schouders er onder zet in deze tijd en zoekt naar mogelijkheden. Omdenken, vooruit kijken, waar liggen kansen ondanks de beperkingen. 

Eyes on the prize
En het laat ook zien dat wij als team sterk zijn. Deze tijd doet een beroep op ieders aanpassingsvermogen, maar we doen het mooi wel even. Fijne samenwerkingen met opdrachtgevers, toffe klussen, concepten en creaties; deze tijd maakt nog beter zichtbaar waartoe we in staat zijn en dat we snel kunnen schakelen. En natuurlijk, ook bij ons liepen de katten door beeld tijdens een call, kwamen kinderen vragen of ze buiten mochten spelen en zagen we er niet altijd op ons Paasbest uit, maar we presteerden als team en daar ben ik trots op! En het scheelt dat de kappers nu weer open mogen 😉

Zoekt en gij zult vinden
Ik durf te zeggen dat ik ondanks alles (of misschien wel dankzij) mijn draai heb gevonden. De drukte maakte dat ik ineens beter mijn rol kon pakken: structuur aanbrengen in de werkzaamheden, plannen van opdrachten en het contact houden met onze opdrachtgevers. En als ik niet weet wat een Vector-bestand is? Zoek ik het op. Google Analytics? Lang leve de tutorials op Youtube, blogs en boeken. Er gaat een wereld voor me open en ik ben nog lang niet uitgeleerd.

Heb je tips voor me? Of misschien kan ik jou al wel helpen met een vraag. Neem gerust contact met me op via jacobien@rtrn.nl of 050- 211 09 06.